Ból pleców – przyczyny i przeciwdziałanie

young-woman-suffering-from-back-pain-bed-after-waking-up

Ból pleców to powszechna dolegliwość, która jest główną przyczyną niesprawności wśród ludzi pracujących. Charakteryzuje się bólem odczuwalnym wzdłuż pleców, przyczyny jego powstania są różne może to być niewłaściwa pozycja podczas spania, problemy z kręgosłupem czy też uraz. Najczęściej powoduje go siedzący tryb życia, dlatego, aby się od niego uchronić warto być aktywnym fizycznie. Warto również pamiętać o prawidłowej postawie ciała.

Według statystyk od 50 do 80% dorosłej populacji narzeka na ból pleców, aż 40% odczuwa problemy każdego roku.

Czym właściwie jest ból pleców?

Jest to powszechna dolegliwość, która ma wiele przyczyn występowania. Najczęściej ból pleców dotyczy kręgosłupa, czyli obszaru od szyi do kości ogonowej.

Szczególnie narażone na ból pleców są osoby, które mają siedzący tryb życia, nie podejmują żadnej aktywności fizycznej lub zwyczajnie się garbią. Zła postawa może prowadzić do poważnych schorzeń, takich jak lordoza czy skolioza.

Jakie są przyczyny bólów pleców?

Siedzący lub stojący tryb pracy oraz brak aktywności fizycznej w domu sprawia, że w naszym ciele przybywa kilogramów. Brak prawidłowej postawy przy codziennych obowiązkach sprawia, że kręgosłup traci swoją elastyczność. Często nierównomiernie obciążamy nasze plecy nosząc na jednym ramieniu torbę. Wszystkie te czynniki wpływają na to, że plecy zaczynają nas boleć.

Jak radzić sobie z bólem pleców?

Przede wszystkim ważna jest regularna aktywność fizyczna, przykładowo basen pozytywnie wpływa na nasze plecy. Pamiętajmy również o rozciąganiu naszego ciała, a także zmienianiu pozycji, aby uniknąć sytuacji, że cały dzień siedzimy przed komputerem w jednej pozycji.