Skurcze mięśni – przyczyny oraz zapobieganie

skurcz

Co powoduje skurcze?

Skurcze są najczęściej ostrzeżeniem od naszego organizmu, że brakuje mu odpowiednich składników mineralnych. Potrafią one zepsuć nam całą przyjemność z aktywności fizycznej. Należy pamiętać, że skurcze i rozkurcze mięśni sprawiają, że nasz organizm pracuje prawidłowo. To tzw. kurcze powodują silne, samoczynne napięcie mięśnia i ból. Aby z nimi walczyć należy przestrzegać prawidłowej diety, nawadniać się oraz rozgrzewać przed wysiłkiem fizycznym

Przyczyny skurczów

Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, brak składników mineralnych czyli zaburzenia gospodarki elektrolitowej organizmu są główną przyczyną odczuwania przez nas skurczów danej partii mięśniowej. Naturalny skurcz izotoniczny sprawia, że możemy się poruszać, a kiedy nasze ciało traci kontrolę pojawiają się kurcze.
Pamiętajmy również, aby zadbać o odpowiednią regeneracje organizmu oraz dietę bogatą o takie pierwiastki jak magnez, potas, sód i wapń, one odpowiadają za prawidłowe przekazywanie impulsów nerwowych. Duże ilości kawy, energetyków czy też alkoholu ma negatywne skutki, ponieważ wypłukują one cenne składniki z naszego organizmu. Skurcz może być też objawem niewłaściwie wyleczonego urazu, czy też długotrwałego stresu.

Jak z nimi walczyć?

Po ich wystąpieniu najlepiej przyjąć wygodną pozycje ciała oraz powolnie i mozolnie rozmasowywać obolały mięsień. Warto również powoli go w międzyczasie rozciągać. Jeśli to nie przyniesie skutku należy wygrzać dane miejsce np. ciepłym okładem, czy też gorącą kąpielą, ciepło poprawia krążenie krwi w organizmie. Jeśli skurcze pojawiają się systematycznie koniecznie umów na wizytę do lekarza.