Życie z przewlekłym bólem.

This bed is not comfortable as I thought

Ból trwający powyżej 3 miesięcy nazywamy bólem przewlekłym. Jest on uporczywy i ma istotny wpływ na nasze funkcjonowanie, ponieważ wpływa na sposób w jaki czujemy oraz to co robimy, a także myślimy.

W przypadku uszkodzeniu ciała mówimy o bólu ostrym, jest to najbardziej znany nam rodzaj bólu, który nie pozwala nam wykonywać ruchów związanych z bolącym nas miejscem. W przeciwieństwie do przewlekłego bólu, ból ostry charakteryzuje się tym, że występuje u niego reakcja gojenia się i z czasem jego objawy mogą zniknąć.

Brak procesu gojącego w bólu przewlekłym powoduje, że walka z nim jest bardzo trudna i często bez pomocy psychologa ciężko sobie z nim poradzić. Często staje się on życiowym ciężarem z którym ciężko się zmagać, dlatego ważne jest wsparcie bliskich osób i ich zrozumienie.

Warto znać istotę naszego bólu przewlekłego, skąd się bierze, czemu on występuje i jak go załagodzić w tym celu warto wypytać dokładnie lekarza o jego przyczyny.

Jednym z najważniejszych kroków, które należy poczynić to akceptacja tego bólu, bez tego nie będziemy w stanie prawidłowo funkcjonować.

Metod leczenia bólu jest tyle co jego przyczyn, czyli bardzo wiele i są one bardzo zróżnicowane. Podstawową metodą leczenia bólu jest leczenie przyczynowe schorzenia, które wywołuje dane dolegliwości.

Najczęstszymi schorzeniami, w których występuje ból przewlekły są przede wszystkim choroby zwyrodnieniowe stawów, choroby zwyrodnieniowe kręgosłupa, migrena oraz choroby nowotworowe. Dzisiejsza medycyna niestety nie zna leku, który pozwoliłby na uporanie się z tą dolegliwością.

Pamiętajmy też o ćwiczeniach, które mogą pomóc nam w złagodzeniu bólu przewlekłego. Do tego celu polecamy aplikacje Rephysio, która zawiera w sobie ponad 1000 ćwiczeń na różne dolegliwości i schorzenia.